Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.
Stanovení chyby převodu u kuželového ozubení
Fraňová, Zuzana ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá stanovením chyby prevodu u kužeľového ozubenia a jej minimalizáciou pomocou modifikácií zubov za účelom zníženia vibrácií a hluku prevodových ústrojenstiev. Ozubené kolá sú prvotným zdrojom vibrácií, ktoré sú cez hriadeľ a ložiská vedené na skriňu prevodovky a priľahlé plochy, ktoré vyžarujú hluk do okolitého priestoru. Kvôli zvyšovaniu úrovne komfortu a legislatívnym požiadavkám sa kladie stále väčší dôraz na znižovanie hluku a vibrácií strojných súčastí, vrátane prevodových ústrojenstiev. To vedie k potrebe identifikácie zdrojov hluku a ich ohodnoteniu z hľadiska očakávaného akustického prejavu. Kvalitu záberu ozubenia možno posudzovať na základe chyby prevodu, ktorá úzko súvisí s generovaným hlukom a vibráciami. K ohodnoteniu kvality ozubených prevodov na základe chyby prevodu sa využívajú experimentálne merania, ktoré sú finančne náročné a vyžadujú kvalitné vybavenie. Z tohto dôvodu je vhodné pristúpiť k stanoveniu chyby prevodu už pri návrhu ozubenia pomocou numerických metód. Za účelom stanovenia chyby prevodu je v tejto práci vytvorený parametrický model geometrie kužeľového súkolia a numerický model pre simuláciu záberu ozubenia pomocou MKP softwaru Ansys Mechanical. Na základe chyby prevodu sú porovnávané rôzne záťažné stavy a jednotlivé modifikácie ozubenia, navrhnuté so snahou o jej minimalizáciu.
Stanovení chyby převodu u kuželového ozubení
Fraňová, Zuzana ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá stanovením chyby prevodu u kužeľového ozubenia a jej minimalizáciou pomocou modifikácií zubov za účelom zníženia vibrácií a hluku prevodových ústrojenstiev. Ozubené kolá sú prvotným zdrojom vibrácií, ktoré sú cez hriadeľ a ložiská vedené na skriňu prevodovky a priľahlé plochy, ktoré vyžarujú hluk do okolitého priestoru. Kvôli zvyšovaniu úrovne komfortu a legislatívnym požiadavkám sa kladie stále väčší dôraz na znižovanie hluku a vibrácií strojných súčastí, vrátane prevodových ústrojenstiev. To vedie k potrebe identifikácie zdrojov hluku a ich ohodnoteniu z hľadiska očakávaného akustického prejavu. Kvalitu záberu ozubenia možno posudzovať na základe chyby prevodu, ktorá úzko súvisí s generovaným hlukom a vibráciami. K ohodnoteniu kvality ozubených prevodov na základe chyby prevodu sa využívajú experimentálne merania, ktoré sú finančne náročné a vyžadujú kvalitné vybavenie. Z tohto dôvodu je vhodné pristúpiť k stanoveniu chyby prevodu už pri návrhu ozubenia pomocou numerických metód. Za účelom stanovenia chyby prevodu je v tejto práci vytvorený parametrický model geometrie kužeľového súkolia a numerický model pre simuláciu záberu ozubenia pomocou MKP softwaru Ansys Mechanical. Na základe chyby prevodu sú porovnávané rôzne záťažné stavy a jednotlivé modifikácie ozubenia, navrhnuté so snahou o jej minimalizáciu.
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.